Süha UZUN / Blog / Outdoor /

Kimlerle Yaptık : Tek Başıma Kamp - 2

Kullanılan Ekipmanlar : Quecha Çadır, Asolo bot, Petzl Kafa feneri

Faaliyette Neler Yaptık :

Bir kaçış planım varsa plan içerisine insanları dahil etmekte zorlanıyorum bu yüzden kamplara tek başıma gitmek daha kolay geliyor. Ben gidiyorum arkadaşlar gelmek isteyen varsa gelsin ama saat, tarih ve yer bilgisi veremem, ya bu şekilde gelin ya da gelmeyin diyorum. Kamplarımda program değişikliğine yer vermiyorum, spontane çıkıp gidiyorum.

Evet gelelim faaliyetimize, saat 17:00 Karaköy de treking ayakkabısı almamla başladı her şey biraz reklam da yapayım “Asolo” markasının şimdi aklıma gelmeyen bir modelini aldım, 3. Asolo botum olduğundan çok uğraşmadan aldım fakat istediğim modelden bulamadım.

Biraz gezdikten sonra şiddetli yağmurla beraber Sapanca'ya gittim.(Henüz aklımda bir plan Yok sadece kaçmak) Sapanca da Arkadaşımla buluşup Kırkpınar sahilinde gezindik ve dostum Sinan’ın güzel yuvasına döndük.

Güzel diyorum çünkü Sinan hayalini kurduğu evi her yere götürebileceği şekilde bir taşıyıcının üzerine inşaa etti.

Sinan'a 2 arkadaşımız daha geldi ben yol yorgunluğu ve keşmekeş trafikten dolayı biraz uyudum.

Saat gece 03:30 gibi uyandım gitmeliyim diyip yola koyuldum.

Nereye? Gecenin bir saatinde yola çıkarsam bildiğim bir yere gitmem gerekir gece çadır kurmak bölgeye Hakim olmak Vs. Kolay değil.

Sülüklü göle gitmeye karar verip ilerledim, alışveriş yapabileceğim hiç bir yer yoktu fakat yanımdaki azıkların bana yeteceğinden emindim.

Saat 05:00 gibi Sülüklü göle giriş yaptım, yağmur yoktu, sis ve pus arasında doğanın keyfini ala ala ilerledim, 05:30 gibi büyük göle vardım.

Büyük Gölde kamp yapılacak çok alan olmasına rağmen 2. Gölde kamp yapmayı tercih ederim, hem daha doğanın içinde hem de kampçılardan biraz daha ayıklanmış bir bölge.

Havanın kötü olması nedeniyle 1.gölde kamp yapma kararı aldım. Yaklaşık yarım saatlik bir keşfin ardından kendime alanımın 4/3 üne hakim olacak şekilde bir yer buldum.

Keyifle çadırımı kurdum daha sonra üstüne tarp gerdim, alanda bulunan çöpler toparlayın kendime güzel bir ateş çukuru kazdım.

Ateş çukurları yağışlı havalarda korunaklı olur ve akşamları yatarken kaldığımız toprağı ateşin üzerine atarsanız ateş uykuya geçer, sabah kalkıp toprağı açıp ateşinizi tekrar alevlendirebilirsiniz.

Ortamı hazırladıktan sonra iyice yorgunluk çöktü, her şey tamamdı etraf sessiz ve sakindi uyuma vakti geldi ve çadırda uykuya daldım.

Uyuduktan yaklaşık iki saat sonra uykumu alamamış bir şekilde uyandım, yavaş yavaş kampçı arkadaşlar gelmeye başladı, gürültüden uyuyamadım ve kalktım.

Gelen kampçılara yardım ettim onlarda sağolsunlar kahvaltı sofralarına davet ettiler beni.

Kamp ateşini 2 yerde yakmak yerine tek yerde yakıp tüm kampçıların yararlanacağı bir şekilde düzenek hazırladım.

Her şey çok güzeldi muhabbet sohbet derken saat 5 gibi yağmur başladı, bardaktan boşanırcasına yağan yağmur hiç durmayacak gibiydi.

Akşam yemeği hazırlığı için yağan yağmura karşı yaktığım ateşte közleri Canlı tutmaya çalışıyordum, zor da olsa yemeklerimizi pişirip yiyebildik. Yemekten sonra herkes çadırlarına dağıldı.

Benim için yağan yağmurdan dolayı zorlu ve çamurlu bir kamp oldu, yaz yağmuru ıslanmadık hiç bir yerimizi bırakmadı, bu yüzden sabahın ilk ışıklarıyla geri döndüm.

Tags : treking, outdoor, asolo bot, dağcılık, yürüyüş, testere, tahta kaşık.